Käyttö- ja toimitusehdot

Luotettavaa palvelua jo yli 50 vuotta

Ompelijanmaailma -verkkokauppa on Ompelijanmaailma Oy:n (perustettu 15.10.1967) ylläpitämä palvelu. Ompelijanmaailma on sitoutunut noudattamaan toiminnassaan Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n (ASML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. Kaikki verkkokauppamme tuotehinnat ja toimituskulut sisältävät arvonlisäveron.

Pyrimme palvelemaan sinua aina mahdollisimman nopeasti ja joustavasti.

HUOMAA, ETTÄ VERKKOKAUPPAMME PIENIN LASKUTETTAVA JA TOIMITETTAVA TILAUS ON ARVOLTAAN 10 EUROA (tuotteiden verollinen yhteishinta ilman toimituskuluja).

Mikäli jokin tilattu tuote on tilapäisesti varastosta loppu, tiedotamme siitä tilaajalle. Kyseistä tuotetta ei siinä tapauksessa yleensä laskuteta, ellei toisin sovita. Tuotetta ei myöskään toimiteta silloin ns. jälkitoimituksena. Mikäli tuote halutaan toimitettavaksi myöhemmin, muodostuu toimituksesta uusi tilaus, joka laskutetaan toimituskuluineen erikseen.

Olemme pyrkineet tekemään tilaamisen mahdollisimman helpoksi. Näistä käyttö- ja toimitusehdoista löydät yksityiskohtaiset tiedot ja ohjeet tilaamiseen, maksamiseen, toimitustapoihin ja toimitusmaksuihin liittyen. Mikäli jokin asia askarruttaa sinua, älä epäröi kysyä. Vastaamme mielellämme kaikkiin tuotteitamme ja toimintaamme koskeviin kysymyksiisi.

Tilausjärjestelmämme kautta tulleista tilauksista emme peri erillistä laskutuskulua. Muulla tavalla tulleista tilauksista peritään laskukohtainen kiinteä laskutuskulu 5,10€ (sis. alv.). Kulua ei kuitenkaan peritä ompelukone-, peitetikkikone-, kirjontakone- ja saumurikaupoista.



Tilaaminen ja rekisteröityminen

Ompelijanmaailman verkkokaupassa on kolme erilaista osaa:

  • Kuluttajaverkkokauppa (vapaa kaikille)

  • Koulupalvelut (julkishallinnon yksiköille)

  • Yrityspalvelut (ompelualan yrityksille)

Kuluttajaverkkokauppa

Julkisessa kuluttajaverkkokaupassa voit tehdä vapaasti ostoksia ilman rekisteröitymistä tai rekisteröitymällä Ompelijanmaailman asiakkaaksi. Kirjauduttuasi rekisteröitymisen jälkeen käyttäjätunnuksellasi (sähköpostiosoitteesi) ja itse luomallasi salasanalla saat mm. seuraavat edut: Tilauksesi nopeutuu, koska sinun ei tarvitse syöttää yhteystietojasi joka tilauksella alusta alkaen ja pystyt selaamaan aiempia tilauksiasi.

Koulupalvelut

Koulupalveluihin pääsy edellyttää käyttäjäkohtaista rekisteröitymistä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite ja salasanana käyttäjän itse luomaa salasana. Rekisteröitymisen yhteydessä kysytään käyttäjän omien tietojen lisäksi toimitus- ja laskutustietoja. Ompelijanmaailma myöntää käyttöoikeuden palveluun harkintansa mukaan. Käyttöoikeus koulupalveluihin voidaan myöntää erilaisten julkisen sektorin yksiköiden edustajille (esim. kunnan ja valtion yksiköt, kuntayhtymät jne.). Kysymykseen voivat tulla myös erilaiset yhteisöt ja yritykset, jotka tuottavat esim. koulutus- tai sosiaalipalveluita sopimussuhteessa julkisen sektorin kanssa. Kirjautuessasi tunnuksillasi koulupalveluihimme, tulevat meille antamasi toimitus- ja laskutustiedot automaattisesti tilauksellesi ja voit tarvittaessa muokata niitä. Pystyt myös selaamaan aiempia tilauksiasi ja jatkamaan mahdollisesti kesken jäänyttä tilaustasi kolmen vuorokauden ajan.

Yrityspalvelut

Yrityspalveluihin pääsy edellyttää käyttäjäkohtaista rekisteröitymistä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite ja salasanana käyttäjän itse luomaa salasana. Rekisteröitymisen yhteydessä kysytään käyttäjän omien tietojen lisäksi toimitus- ja laskutustietoja. Tarkastamme yrityksen tiedot aina ennen tunnuksien myöntämistä. Yrityspalveluidemme käyttöoikeuden myöntäminen perustuu omaan harkintaamme.  Asiakkaana yrityspalveluissamme on enimmäkseen erilaisia ompelualan yrityksiä, jotka valmistavat erilaisia tuotteita, harjoittavat korjausompelua jne. Ota rohkeasti meihin yhteyttä oli yrityksesi iso tai pieni, niin mietitään, miten voisimme parhaiten palvella juuri sinua ja yritystäsi. Yrityksiä, joiden päätoimiala on kankaiden tai ompelutarvikkeiden myynti, ei yrityspalveluissamme yleensä ole. Kirjautuessasi tunnuksillasi yrityspalveluihimme, tulevat meille antamasi toimitus- ja laskutustiedot automaattisesti tilauksellesi ja voit tarvittaessa muokata niitä. Pystyt myös selaamaan aiempia tilauksiasi ja jatkamaan mahdollisesti kesken jäänyttä tilaustasi kolmen vuorokauden ajan.

Maksutavat

Ennakolasku (kuluttajaverkkokauppa) ja lasku (yrityspalvelut)

Kuluttajakaupan maksutapa ”ennakkolasku” tarkoittaa sähköpostin pdf-liitetiedostona toimitettavaa ennakkolaskua.

Yrityspalveluiden maksutapa "Lasku (ennakkolasku sähköpostiin)" tarkoittaa myös pääsääntöisesti sähköpostin pdf-liitetiedostona toimitettava ennakkolaskua, ellei muuta maksutapaa (esim. verkkolasku) ole erikseen sovittu.

Ennakkolasku -tilauksesi saavuttua tarkastamme tilaamiesi tuotteiden varastotilanteen ja lähetämme kaikista varastossamme olevista tilatuista ja pakkaamistamme tuotteista laskun sähköpostiisi mahdollisimman nopeasti. Tarkkaile sähköpostiasi! Mikäli tilattua tuotetta ei tilauksen saatuamme ole varastossamme, sitä ei laskuteta eikä toimiteta ja tilaajaan ollaan yhteydessä asiasta. Illalla ja yöllä tulleet tilaukset laskutetaan yleensä heti seuraavan arkipäivän aamuna ja viikonlopun tilaukset yleensä heti maanantaina, viikonlopun tilausmääristä riippuen. Tilaukset laskutetaan pääsääntöisesti saapumisjärjestyksessä, jolloin ruuhka-aikoina laskun toimitusaika on tavallista pidempi. Viikonloppuisin kertyy tilauksia arkipäiviä enemmän, jolloin maanantain tilausten laskutusaika voi olla hieman muita arkipäiviä pidempi. Toimitamme tilatut tuotteet valitsemallasi toimitustavalla viimeistään noin viikon kuluessa maksusuorituksesta, ellei tilaaja ja Ompelijanmaailma ole erikseen muuta sopinut. Maksusuorituksesi (tai kopion maksusuorituksesta) saatuamme lähtevät tilatut tuotteet meiltä käytännössä usein jopa samana päivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä (kellonajasta riippuen). Tuotteet pidetään varattuna tilaajalle 7 vrk laskun lähettämisestä. Mikäli maksusuoritus ei tänä aikana näy tilillämme, katsomme tilauksen peruuntuneeksi. Mikäli tilisi on Osuuspankissa, näkyy maksusuoritus tilillämme yleensä heti. Eri pankkiryhmittymien välisestä rahansiirrosta voi aiheutua pientä viivettä. Lähettämällä sähköpostilla kopion maksukuitistasi, voit nopeuttaa tilaamiesi tuotteiden toimitusta.

Jos tiedämme, että tilapäisesti varastostamme loppunutta tilaamasi tuotetta on tulossa meille aivan lähipäivinä, tiedotamme sinulle myös siitä. Kun tulostamme lähetyksen osoitekortin, lähetämme myös vastaanottajalle sähköpostilla lähetyksen seurantatunnuksen, jolla vastaanottaja voi seurata pakettinsa kulkua internetissä. Matkahuollon internet-palvelu löytyy osoitteesta www.matkahuolto.fi. ja postin internet-palvelu osoitteesta www.posti.fi. Vastaanottaja saa paketistaan saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Postin seurantajärjestelmä koskee vain paketteja, ei kirjeitä.

Svea Payments 2019   Svea Payments (Svea Erämaksu ja Svea Lasku)

Svea -tilauksesi saavuttua meille tarkastamme tilaamiesi tuotteiden varastotilanteen ja pakkaamme kaikki tilatut varastossamme löytyvät tuotteet valmiiksi lähetettäväksi. Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei tilauksen saatuamme ole varastossamme, sitä ei laskuteta eikä toimiteta ja tilaajaan ollaan yhteydessä asiasta. Kun lähetys on valmiina, lähetämme tuotteet tilaajalle ja hyväksymme kaikki pakatut tuotteet Svean laskutettavaksi. Svea laskuttaa tuotteet tilaajalta tilaajan valitsemien maksuvaihtoehtojen mukaisesti.

Svea Lasku (luottoraja 5000€)

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Verkkokaupasta ostaminen Svea laskulla on vaivatonta. Kun valitset verkkokaupan kassalla laskun maksutavaksi Svea Payments (Svea erämaksu ja Svea lasku), saat tilauksestasi laskun, jonka voit maksaa saatuasi tilaamasi tuotteet. Näin voit esimerkiksi ostaa tarvitsemasi hyödykkeen palkkapäivää odottamatta. Lasku on turvallinen, kätevä ja joustava maksutapa – halutessasi voit myös muuntaa laskun ostoluotoksi ja maksaa summan sinulle sopivissa kuukausierissä.

Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta Svea veloittaa 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

SVEA LASKU ON LISÄMAKSULLINEN MAKSUTAPA, MAKSUTAPAVELOITUS / LASKU ON 3,0% LASKUN LOPPUSUMMASTA. MAKSUTAPAVELOITUS NÄKYY VASTA LOPULLISELLA LASKULLASI.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista ja hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Svea Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Svea Erämaksu (luottoraja 5000€)

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan (esim. 3kk, 6kk, 12kk, 24kk, 36kk) ja itselle sopivat kuukausierät kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista ja hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun puh. 09 4242 3330 (ma-to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue Svean tietosuojaseloste täältä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi

Maksutavat koulupalveluiden asiakkaille (erilaiset julkisensektorin yksiköt)

Kouluille ja muille julkishallinnon yksiköille toimitamme laskun vasta tavaran toimittamisen jälkeen tilaajan haluamalla tavalla. Yleisin laskutustapa on verkkolasku (e-lasku), jolloin tarvitsemme laskutusasiakkaan verkkolaskutusosoitteen ja verkkolaskun välittäjän osoitetiedon. Myös sähköpostitse toimitettava lasku ja perinteinen paperilasku on mahdollinen laskutustapa.

Otamme aina huomioon kuntien tai julkisen sektorin hankintaorganisaatioiden kanssa tekemämme hankintasopimukset. Hankintasopimuksien sopimusehdot ylittävät palvelun käyttö- ja toimitusehdoissamme esitetyt yleisehdot.

Kun saamme tilauksen koulupalveluiden kautta, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla kopion lähetteestä. Lähetteellä näkyy hintatietoineen kaikki ne tilatut tuotteet, jotka löytyvät heti varastosta ja jotka lähetetään asiakkaalle. Lähetteellä näkyy myös valitsemasi toimitustavan mukainen todellinen toimituskulu. Tilatut tuotteet lähetetään aina mahdollisimman nopeasti tilauksen saavuttua. Koulupalveluissa on verollisen kouluhinnan lisäksi näkyvissä myös tuotteen arvonlisäveroton hinta.

Maksutavat yrityspalveluiden asiakkaille (erilaiset ompelualan yritykset)

Kun saamme tilauksen yrityspalveluiden kautta, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla ennakkolaskun (pdf-liitetiedosto) tilatuista tuotteista, ellei toisin ole sovittu. Laskulla näkyy hintatietoineen kaikki ne tilatut tuotteet, jotka löytyvät heti varastosta ja jotka lähetetään asiakkaalle. Laskulla näkyy myös valitsemasi toimitustavan mukainen todellinen toimituskulu.

Kun maksusuoritus näkyy tilillämme tai olemme saaneet sähköpostilla kopion maksusuorituksesta, postitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Mikäli haluat ennakkolaskusi sähköisenä (e-lasku), ilmoita meille myös verkkolaskutusosoite ja verkkolaskun välittäjän osoitetieto. Yrityspalveluissa on verollisen hinnan lisäksi näkyvissä myös tuotteen arvonlisäveroton hinta.

Yrityspalveluiden asiakkaalla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös luotollinen Svea Lasku, jolla on maksuaikaa vähintään 14 päivää tai Svea Erämaksu, jolla maksu voidaan jakaa osiin. Maksuturvan maksutavat edellyttävät verkkopankki-tunnistautumista ja myönteistä luottopäätöstä.


Toimitustavat ja toimituskulut (koulupalvelut ja yrityspalvelut)

Koulupalveluiden ja Yrityspalveluiden toimitustavat ja toimitusmaksut näkyvät palveluun kirjautumisen jälkeen toimitustapaa valittaessa. Kaikki toimituskulut sisältävät rahtimaksun, laskutus-, pakkaamis-, materiaali- ja käsittelykulut sekä arvonlisäveron. Ompelukoneet, saumurit ja peitetikkikoneet toimitetaan toimituskuluitta millä tahansa valitsemallasi toimitustavalla.
Ilmoitetut toimituksiin liittyvät maksut koskevat manner-Suomea. Ahvenanmaalle ja muualle manner-Suomen ulkopuolelle toimitetuista lähetyksistä peritään toimitusmaksun lisäksi pakettikohtainen lauttalisä, jonka suuruus on 1.1.2023 alkaen 8,10€ (sis. alv.). Mikäli lähetys sisältää useampia paketteja, perii Posti siis lauttalisän jokaisesta lähetyksen paketista.
Mikäli valitsemasi toimitustapa ei ole mahdollinen tilaamillesi tuotteille, vaihdamme toimitustavan ja muutamme toimitusmaksun uuta toimitustapaa vastaavaksi.

Toimitustavat ja toimituskulut (kuluttajaverkkokauppa)

Tilatut tuotteet kuljettaa Posti ja Schenker, jotka noutavat meiltä paketit päivittäin arkipäivisin sekä Matkahuolto, jonka paketit lähtevät joka toinen arkipäivä.
Kuluttajaverkkokauppamme lähetysten hinnat näet alta toimitustapakohtaisesti (rullaa näyttöä alaspäin). Kaikki toimituskulut sisältävät rahtimaksun, laskutus-, pakkaamis-, materiaali- ja käsittelykulut sekä arvonlisäveron. Ilmoitetut toimituksiin liittyvät maksut koskevat manner-Suomea. Ahvenanmaalle ja muualle manner-Suomen ulkopuolelle toimitetuista lähetyksistä peritään toimitusmaksun lisäksi pakettikohtainen lauttalisä, jonka suuruus on 1.1.2023 alkaen 8,10€ (sis. alv.). (sis. alv.). Mikäli lähetys sisältää useampia paketteja, perii Posti siis lauttalisän jokaisesta lähetyksen paketista.

Ompelukoneet, saumurit ja peitetikkikoneet toimitetaan toimituskuluitta millä tahansa valitsemallasi toimitustavalla.

Muidenkin verkkokauppamme tuotteiden kohdalla on mahdollista olla tuotekohtaisia mainintoja toimitusehtoihin ja toimituskuluihin liittyen.

Kuluttajaverkkokaupan toimitustapoja ovat: Schenkerin noutopistetoimitus, Postin kirjekokoinen Pikkupaketti, Postipaketti, Nouto Postin pakettiautomaatista, Postin Joustavasti ovelle-paketti, Matkahuollon Lähellä-paketti, Matkahuollon Jakopaketti, Matkahuollon XXS-paketti, toimitus sähköpostilla (lahjakortit) sekä nouto Tampereen myymälästä tai Vammalan myymälästä.

MIKÄLI VALITSEMASI TOIMITUSTAPA EI OLE MAHDOLLINEN TAI JÄRKEVÄ (esim. tilauksesi koko ylittää valitsemasi toimitustavan enimmäiskoon), MUUTAMME LÄHETYSTAVAN AUTOMAATTISESTI TILAAMILLESI TUOTTEILLE SOPIVAKSI TAI JAAMME TILAUKSESI USEAMMAKSI ERILLISEKSI LÄHETYKSEKSI JA MUOKKAAMME TOIMITUSMAKSUN UUTTA LÄHETYSTÄ VASTAAVAKSI.

Valitsemasi toimitustavan mukainen toimitusmaksu näkyy tilausvahvistuksellasi. Hinnastossamme mainitut mahdolliset lisämaksut (esim. erilliskäsittelymaksu, iso-lisä ja monipakettilähetys) eivät näy vielä tilausvahvistuksellasi, vaan vasta vastaanottamallasi laskulla.

Noutopistelogo-valkoinen

Voit seurata pakettisi kulkua MySchenker-verkkopalvelussa.


DB SCHENKER NOUTOPISTETOIMITUS

Hinta 6,60€ / paketti

DB Schenkerin kattava noutopisteverkosto palvelee verkkokauppojen asiakkaita aamusta iltaan viikon jokaisena päivänä. Noutopisteitä on yli 1100 ympäri Suomen. Jatkuvasti laajeneva noutopisteverkosto koostuu R-kioskeista, K-ruokakaupoista, Smartmile-pakettiautomaateista ja paikallisista DB Schenker -noutopisteistä.
Noutopistelähetys on aina yksi kolli, jonka maksimipaino on 20kg. Paketin enimmäispituus on 2,0 m ja enimmäistilavuus 0,144 m3. Noutopisteisiin toimitettavat lähetykset jaetaan yleensä 1-3 arkipäivässä. Smartmile-pakettiautomaattiin toimitettavan paketin enimmäiskoko on 60 x 36 x 62cm.

Kun lähetys on noudettavissa, saa vastaanottaja ilmoituksen saapuneesta paketista tekstiviestillä.

MIKÄLI LÄHETYSTÄ EI OLE MAHDOLLISTA LÄHETTÄÄ YHTENÄ PAKETTINA, JAETAAN TILAUS USEAMMAKSI PAKETIKSI.

Katso DB Schenkerin noutopisteet kartasta.

 

POSTI

Voit seurata pakettisi kulkua Postin lähetysten seurannassa.

POSTIN KIRJEKOKOINEN PIKKUPAKETTI

Hinta 6,60€

Lähetys toimitetaan vastaanottajan postilaatikkoon tai -luukkuun Postin Pikkupakettina. Kirjekokoisen lähetyksen ehdoton enimmäismitta on  25 x 35,3 x 3 cm (leveys x pituus x paksuus) ja enimmäispaino 2000g. Vaikka postilaatikkoosi mahtuisi paksumpikin paketti, ei Posti hyväksy enimmäiskoon ylitystä.

Postin palvelulupauksen mukaan Postin Pikkupaketti toimitetaan asiakkaan postiluukkuun tai -laatikkoon keskimäärin kolmen työpäivän kuluttua lähetyspäivästä. Posti Pikkupaketin kulkua voi seurata Postin verkkosivuilla osoitteessa www.posti.fi toimittamamme lähetystunnuksen avulla. Mikäli Posti ei voi toimittaa Pikkupakettia Postista riippumattomista syistä perille, toimitetaan se Postin noutopisteeseen ja asiakkaalle lähetään sähköinen saapumisilmoitus.

Mikäli olet valinnut kirjekokoisen Postin Pikkupaketin, mutta tilaamasi tuotteet ylittävät enimmäismitat, Muutamme lähetyksen toimitustavaksi postipaketin.


POSTIPAKETTI

Pakettikohtainen hinta 8,00€

Postipaketti kuljetetaan tilaajan ilmoittamaa toimitusosoitetta lähimpään vapaana olevaan Postin palvelupisteeseen, eli tilaajan ilmoittamasta osoitteesta riippuen joko pakettiautomaattiin tai Postin muuhun palvelupisteeseen. Käytännössä pääosalla kuluttajista lähin Postin palvelupiste on pakettiautomaatti. Paketti on noudettavissa saapumisilmoituksen saatuasi. Voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla osoitteessa www.posti.fi sähköpostitse toimittamamme lähetystunnuksen avulla.

Paketti on erilliskäsiteltävä, jos sen yksikin mitta ylittää enimmäiskoon 100x60x60cm. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisämaksu on 4,00 Euroa.

NOUTO POSTIN PAKETTIAUTOMAATISTA

Pakettikohtainen hinta 8,00€

Automaattipaketin enimmäiskoko on 59 x 36 x 60 cm (pituus x leveys x korkeus).

Valittavanasi on ympäri Suomen kattava valikoima pakettiautomaatteja, josta voit noutaa pakettisi. Automaattiverkosto laajenee jatkuvasti. Tämä toimitustapa tuo lähetyksen vastaanottamiseen nopeutta, helppoutta ja joustavuutta.

Pakettiautomaatit on sijoitettu vilkkaisiin kauppakeskuksiin, jotka ovat usein auki iltamyöhään ja myös viikonloppuisin. Paketin vastaanottaja saa tekstiviestin välittömästi paketin saavuttua automaattiin noudettavaksi.

Toimitusaika paketin lähettämisestä on 1-3 työpäivää.

Kohdassa ”osoitetiedot” voit postinumeron syötettyäsi valita automaatin, jonne haluat pakettisi toimitettavan.

HUOM!!! ON TÄRKEÄÄ, ETTÄ ANTAMASI MATKAPUHELINNUMERO ON OIKEIN!!!

 

POSTIN JOUSTAVASTI OVELLE-PAKETTI

Hinta 20,20€

Postin joustavasti-ovelle paketti toimitetaan perille vastaanottajan osoitteeseen. Posti on yhteydessä vastaanottajaan sopiakseen lähetyksen toimituspäivän ja toimitusaikavälin.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetetään vastaanottajalle yhteydenottopyyntöviesti. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21.00 asti. Muilla alueilla lähetys jaetaan perille klo 14.00 tai klo 17.00 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleenjakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Postin toimipisteeseen. Ota siis siinä tapauksessa yhteyttä kortissa mainittuun tahoon – ei Ompelijanmaailmaan.

Palvelu toimii manner-Suomessa paikoissa, joissa on katkeamaton maantieyhteys.

Mikäli lähetys edellyttää useampia paketteja (yht. 2-10 pakettia), on monipakettilähetyksen lisämaksu 7,10 Euroa. (kokonaishinta 20,20 + 7,10 Euroa = 27,30 Euroa).

Paketti on erilliskäsiteltävä, jos sen yksikin mitta ylittää enimmäiskoon 100x60x60cm. Erilliskäsiteltävän paketin kiinteä lisämaksu on 4,10 Euroa).

 

Matkahuolto-logo

Voit seurata pakettisi kulkua Matkahuollon lähetysten seurannassa.

MATKAHUOLLON LÄHELLÄ-PAKETTI

Hinta 8,70€

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen (Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. Voit postinumeron syötettyäsi valita noutopisteen ja saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Yksi lähetys voi sisältää 5 pakettia. Yhden paketin maksimipaino on 30kg ja lähetyksen maksimitilavuus 0,5m3.

Mikäli lähetys edellyttää useampia paketteja (yht. 2-5 pakettia), on monipakettilähetyksen kiinteä lisähinta 4,00 Euroa/lisäpaketti.

Matkahuollon lähetyksistä peritään perushinnan lisäksi Iso-lisä, jos paketin mitat ylittävät 60 x 60 x 100 cm (joku mitoista ylittyy). Iso-lisän kiinteä lisähinta on 10,00 Euroa/lähetys.

MATKAHUOLLON JAKOPAKETTI (jaetaan ilman ennakkoilmoitusta klo 8-16)

Hinta 14,10€

Matkahuollon Jakopaketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1–3 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Jaosta ei ilmoiteta erikseen, joten vastaanottajan on oltava paikalla arkisin klo 8-16.

Yksi lähetys voi sisältää 5 pakettia ja yhden paketin maksimipaino on 35kg. Mikäli lähetys sisältää useampia paketteja (yht. 2-5 pakettia), on monipakettilähetyksen lisähinta 4,10 Euroa/lisäpaketti.

Matkahuollon lähetyksistä peritään perushinnan lisäksi Iso-lisä, jos paketin mitat ylittävät 60 x 60 x 100 cm (joku mitoista ylittyy). Iso-lisän kiinteä lisähinta on 10,20 Euroa/lähetys.

Ompelijanmaailma logo uusi

TOIMITUS SÄHKÖPOSTILLA (vain lahjakortit)

Hinta 0,00€

Tilatessasi verkkokaupastamme lahjakortin, voimme halutessasi toimittaa sen sinulle toimituskuluitta sähköpostin liitetiedostona, jonka voit itse tulostaa lahjakortiksi. Tämä toimitustapa ei käy muiden tuotteiden tilaamiseen.

NOUTO MYYMÄLÖISTÄMME

Hinta 0,00€

Myymälöistämme (Tampere ja Vammala) noudettavat lähetykset toimitetaan toimituskuluitta. Aukioloajat ja osoitetiedot löytyvät etusivun alalaidan tiedotteesta.

Suurien tavaraerien toimitus

Rullakkotoimituksen (paljon tavaraa) hinta määräytyy rullakoiden lukumäärän sekä vastaanottajan postinumeron perusteella.

 


Toimitukset Ahvenanmaalle

Ahvenanmaalle toimitettavat lähetykset laskutamme arvonlisäverottomin hinnoin. Ahvenanmaan arvonlisäverokäytäntö on sellainen, että arvonlisävero peritään asiakkaalta vasta Ahvenanmaalla lähetyksen noutamisen yhteydessä.



Uutiskirjeet

Ompelijanmaailman sähköpostitse toimitettava uutiskirje voi sisältää mm. tietoa ompelualan uusista tuotteista, vastaanottajalle suunnattuja erikoistarjouksia, ompeluohjeita ja -vinkkejä tai muita ajankohtaisia Ompelijanmaailman kuulumisia. Uutiskirjeen toimitukset voi koska tahansa lopettaa uutiskirjeen lopussa olevan linkin avulla tai esittämällä sitä koskeva pyyntö Ompelijanmaailmalle muulla tavoin. Uutiskirjeen lähetysrekisteriin on tallennettu vastaanottajan nimi ja sähköpostiosoite, mutta ei muita yhteystietoja.

Kuluttajakaupan puolella voi ompelijanmaailman uutiskirjeen halutessaan tilata etusivun linkistä, klikkaamalla tilauksen yhteenvetosivun valintaruutua tai esittämällä Ompelijanmaailmalle pyyntö uutiskirjeiden toimittamisesta

Yritysten, erilaisten yhteisöjen ja julkisen hallinnon yksiköiden edustajille voidaan uutiskirjeitä toimittaa ilman varsinaista uutiskirjeen tilaamista.



Yhteydenotot Ompelijanmaailmaan ja tiedustelut

Voit ottaa meihin tarvittaessa yhteyttä sähköpostilla myynti@ompelijanmaailma.fi .

Vammalan (Sastamala) keskusvaraston myymälämme  puhelinnumero on: 03 - 514 2280. Laskutus ja tavaran lähetys tapahtuvat Vammalassa.

Tampereen myymälämme puhelinnumero on 03 - 344 0022.

Petri Koivun (kauppias) tavoitat mumerosta 0500 - 443 784 tai sähköpostitse osoitteesta petri@ompelijanmaailma.fi.

MIKÄLI TIEDUSTELUSI KOSKEE TEKEMÄÄSI TILAUSTA, LÄHETYSTÄMME TAI LASKUAMME, PYYDÄMME SINUA AINA ILMOITTAMAAN ASIAN KÄSITTELYN NOPEUTTAMISEKSI TILAUKSESI / LASKUSI NUMERON!!!



Kaupan peruuttaminen, palauttaminen ja palautuksen kulut

Kaupan peruuttamisessa ja tuotteiden palauttamisessa noudatamme kuluttajan oikeuksia koskevan 13.6.2014 voimaan tulleen EU-direktiivin säännöksiä. Kaupan peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen ennen tuotteiden palauttamista. Palautus voidaan tehdä sen jälkeen, kun olet saanut ompelijanmaailmalta vahvistuksen palautusilmoitukseesi. Samalla saat myös palautusohjeet.

Mikäli haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamasi tuotteen, ota aina mahdollisimman nopeasti ennen palautusta yhteys Ompelijanmaailmaan sähköpostitse (myynti(at)ompelijanmaailma.fi) tai puhelimitse (0500 - 443 784) sopiaksesi palautuksen yksityiskohdista sekä saadaksesi lisätietoa ja tarvittaessa palautustunnuksen. Lakisääteinen palautusoikeus koskee yksityishenkilöitä. Tilaajan on tehtävä peruutusilmoitus Ompelijanmaailmalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Täysi hyvitys edellyttää, että tuote palautetaan käyttämättömänä, siistinä ja täysin myyntikuntoisena (myös tuotepakkaus siistinä) alkuperäisessä pakkauksessaan. Palautettavan tuotteen pitää sisältää kaikki toimituksessa mukana olleet kyseiseen tuotteeseen liittyvät tarvikkeet ja materiaalit.

HUOM!!! Määrämittaan leikatuilla tuotteilla (esim. metreittäin myytävät tuotteet), asiakasta varten erikseen tilatuilla tai teetetyillä normaalin tuotevalikoimamme ulkopuolisilla tuotteilla, lisenssituotteilla, tietokoneohjelmilla, kirjontakuviokokoelmilla sekä CD-levyillä tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, joiden pakkauksen sinetti/suojateippi on avattu, ei ole palautusoikeutta. Palautusoikeutta ei myöskään ole varaosilla, joita on kokeiltu koneeseen tai varaosapakkaus/varaosapakkauksessa mahdollisesti oleva sinetti on rikottu.

Palauttamisen kuluista vastaa pääsääntöisesti tilaaja, ellei toisin ole erikseen sovittu. Tietyt tuotteet on mahdollista palauttaa kuluitta. Näitä ovat esimerkiksi ompelukoneet ja saumurit sekä tuotteet, joiden kohdalla on erikseen mainittu ilmaisesta palautusoikeudesta. Palautuksesta on kuitenkin aina otettava yhteyttä Ompelijanmaailmaan ennen palauttamista tarkempien ohjeiden saamiseksi. Saatuamme palautetun tuotteen takaisin ja todettuamme palautuksen olevan asianmukainen, hyvitämme palautettavan summan tilillesi. Ole hyvä ja liitä palautuksen yhteyteen aina saatekirje, josta löytyy tilauksesi/laskusi numero sekä tilinumerosi.

Ompelijanmaailma on vastuussa tuotteesta ja siihen syntyvistä vahingoista siihen hetkeen asti, jolloin tilaaja vastaanottaa tilaamansa tuotteen. Tämän jälkeen vastuu siirtyy tilaajalle. Tilaaja on vastuussa palauttamastaan tuotteesta ja siihen syntyvistä vahingoista siihen hetkeen asti, jolloin Ompelijanmaailma vastaanottaa palautetun tuotteen.

Palautusosoitteemme on

Ompelijanmaailma Oy
Asemakatu 21
38210 SASTAMALA.
puh. 0500-443784

ESIMERKKEJÄ PALAUTTAMISESTA KÄYTÄNNÖSSÄ:

TAPA 1: Sovittuasi Ompelijanmaailman kanssa tuotteiden palauttamisesta voit palauttaa tuotteet omalla kustannuksellasi Postin välityksellä Ompelijanmaailmalle. Palautuksen voit tehdä siten, että maksat itse palauttamiesi tuotteiden postimaksun postikonttorissa tuotteita palauttaessasi. Palautustapaa 1 käyttämällä hyvittämme tilillesi tuotteiden maksun kokonaisuudessaan.

HUOM! Palautuksen lähetysmuoto saattaa vaikuttaa hyvityksen nopeuteen. Perille myymäläämme toimitettavat palautusmuodot ovat siksi suositeltavin tapa. Koska Posti noutaa lähtevät pakettimme päivittäin, emme käy säännöllisesti Postin toimipisteissä, vaan vain tarvittaessa, ja siksi on vaarana, että tavallisena postipakettina lähetetty palautuspaketti palautuu takaisin lähettäjälle (Posti säilyttää paketteja vain 7 päivää ja tieto paketin saapumisesta toisinaan viivästyy). Yksittäisen paketin nouto Postista aiheuttaa myös ylimääräisiä kuluja.

TAPA 2: Sovittuasi Ompelijanmaailman kanssa tuotteiden palauttamisesta, voit palauttaa tuotteet omalla kustannuksellasi Matkahuollon Lähelle-pakettina Ompelijanmaailmalle. Palautuksen voit tehdä siten, että maksat itse palauttavien tuotteiden rahtimaksun Matkahuollon pisteessä tuotteita palauttaessasi ja merkitset noutopaikaksi naapurissamme sijaitsevan K-MARKET RAIVION, ASEMAKATU 20, 38210 SASTAMALA (tunnus 5532). Palautustapaa 2 käyttämällä hyvittämme tilillesi tuotteiden maksun kokonaisuudessaan.

TAPA 3: Palautettavan tuotteen voi myös itse tuoda myymäläämme. Palautustapaa 3 käyttämällä hyvittämme tilillesi tuotteiden maksun kokonaisuudessaan.

TAPA 4: On myös mahdollista palauttaa tuotteet Postin palvelupisteen kautta ns. asiakaspalautuksena palautustunnuksellamme (Palautuksen kulut vähennetään hyvityksestä).

HUOM! POSTIN ASIAKASPALAUTUSTA VARTEN TARVITSET MEILTÄ PALAUTUSTUNNUKSEN, JONKA MERKITSET LÄHETYKSEN PÄÄLLE. ILMAN TUNNUSTA EI POSTI VASTAANOTA ASIAKASPALAUTUSTA. Mikäli haluat palauttaa tuotteen palautustunnuksellamme, pyydä tunnusta meiltä.

Käyttäessäsi palautustapaa 4, hyvittää Ompelijanmaailma tilillesi palautettujen tuotteiden maksun vähennettynä palautuksesta aiheutuneilla kuluilla. Tuotteiden palautuksesta aiheutuva hyvityksestä vähennettävä kulu on 12,20€.

 



Tuotevirheen korjaaminen

Noudatamme Suomen lakia ja tuotteiden valmistajien yleisiä takuuehtoja vioittuneen tuotteen kohdalla. Mikäli tuotteeseen tulee vika takuuaikana, ota välittömästi yhteyttä Ompelijanmaailmaan puhelimitse tai sähköpostilla saadaksesi tarkemmat ohjeet takuuhuolto-asiassa. Säilytä mahdollisia takuuasioita varten tuotteen ostotosite, josta selviää tuotteen hankintapäivä. Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksessa tai toimitettu tavara on väärä, Ota yhteyttä Ompelijanmaailmaan sopiaksesi tuotevaihdosta tai palautuksen yksityiskohdista. Voit palauttaa virheellisen tuotteen ilman kuluja käyttämällä Postin asiakaspalautuslomaketta. Liitä palautukseen aina myös ostotosite tai lähetyslistan kopio.



Henkilötietojen käsittely

Ompelijanmaailman asiakasrekisterin henkilötietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitoon ja hoitoon sekä Ompelijanmaailman verkkopalvelun mukaisten velvoitteiden hoitamiseen. Tällaisia ovat mm. yhteydenpito asiakkaaseen tilauksiin liittyvissä kysymyksissä, laskutus ja tuotteiden toimitus. Käsittelemme henkilötietoja EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPRS) ja muun lainsäädännön mukaisesti.

YKSITYISKOHTAINEN TIETOSUOJASELOSTE



Muuta

SIVUSTOMME TEKSTIEN JA KUVIEN LUVATON KOPIOIMINEN KAUPALLISIIN TARKOITUKSIIN ON KIELLETTY!

Ompelijanmaailma pidättää itsellään oikeuden Ompelijanmaailmasta riippumattomista syistä aiheutuviin muutoksiin sekä oikeuden muuttaa myyntiehtoja. Muutetut myyntiehdot koskevat vain niitä tilauksia, jotka on tehty muutoksen jälkeen. Ole hyvä ja tutustu tältä sivulta löytyviin voimassaoleviin myyntiehtoihin, ennen ostosten tekemistä. Toimitamme tuotteitamme pääsääntöisesti Suomeen. Yllä luetellut toimitusehdot ovat voimassa vain Suomessa.

SIVUSTON YLLÄPITÄJÄ:

Ompelijanmaailma Oy
Yhtiön kotipaikka: Vammala (Sastamala)
Varastomyymälät: Tampere ja Vammala (Sastamala)